lördag 19 maj 2012

17 maj och Glava tour Of Norway

Åkte till Oslo i onsdags för att fira 17 maj, vilken helt fantastisk dag. Hur ska man göra för att få 6 juni till en liknande upplevelse? Alla var glada och uppklädda och det var ett dagssvar utan like. Oslo visade sig verkligen från sin främsta sida och inte ens solen kunde hålla sig borta. Dagen började kl 8 och höll på till sen kväll. Det tog på krafterna och först idag kände jag att jag var redo för lite träning. Cyklade en kortare runda ut mot Färingsö men med ett bra tempo. Imorgon tänkte jag försöka köra lite distans.

Av en slump åkte vi till Holmenkollen på fredagen för att äta lunch och till vår förvåning såg vi ett gäng tourbussar. Det var Sky, Omegapharma-Lotto, Lampre mfl som stod uppraddade. Nyfikna som vi var började vi snacka med några meckar och fick reda på att 3e dagen av Glava tour of Norway gick av stapeln i Lilleström. Lunchplanerna blev ändrade och vi åkte dit för att kolla starten. Även team Cykelcity stod på startlinjen, Johan som var tidigare ägare till min cykel låg idag på en 89e plats såg jag. Roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar