lördag 5 maj 2012

Kungsholmen runt 2.1



Förutsättningarna för dagen var perfekta. Ganska svalt när jag och Oskar påbörjade vår promenad från St. Eriksplan ner mot Rålis. Väl framme vid starten tittade solen fram och min funderingar om det var lång eller kortärmat som gällde försvann. Det var definitivt kortärmatväder.Senast jag tävlade på denna distans var 2 år sedan då jag fick rycka in och ta en kollegas startnummer som hade blivit sjuk. Den gången tog det mig 1.46, målet idag var under 1.30 (officiellt). Jag hade hela tiden en hemlig liten önskan om att kunna hålla 4-tempo hela vägen, dvs 1.24.

Garminen stannade på 1.22.04! Ingen officiell tid ännu, dessa dyker upp under dagen/kvällen men ändå så grymt nöjd. Förhopningsvis kan jag klippa en del tid på lidingöloppet nu också.

Men så till det tråkiga. Jag började känna av mitt knä när det var ca 1 km kvar. Hemma i trapphuset kändes det ganska mycket. Får se hur det känns ikväll (kanske bedövas med alkohol iof) och imorgon men det är nog bara kliva på träningsprogrammet jag fått av sjukgymnasten igen. Ska erkännas att jag fuskat lite då jag inte kännt av det på sträckor upp till 1.5-1.8 mil och i min enfald trott att jag helt fått till det. Nu ska jag inte fuska, både axel och knä ska få sin dos av John Ressmans program. Nu ska skiten bort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar