torsdag 3 maj 2012

Kungsholmen runt - passar på att serva cykeln

Så var det dags att se över cykeln. Har varit något som knakat eller gnirkat lite vid varje hårdare tramptag senaste tiden. En vän trodde det var pedalerna så jag provade fetta in dem samt dra åt hårdare, dock utan framgång. Har läst lite på olika forum och nu är min analys vevpartiet. Men då jag saknar verktygen samt kan behöva en hel genomgång av hojen fick grabbarna på cykelcity plocka in den idag. Ser väldigt tomt ut i hallen. Men jag skulle få tillbaka den på måndag eller tisdag så den kommer vara topp notch till Roslagsvåren nästkommande helg!

Nackdelen - ingen cykling i helgen. Men eftersom det är Kungsholmen runt på lördag gör det inte så mycket. Var länge sedan jag tävlade på en halvmara så det ska bli riktigt skoj, både att springa och se vilken tid jag kan fixa. Allt under 1h30 min är jag nöjd med, allt över...njaaä. Nu är det bara vädergudarna som kan ställa till det. Yr.no har ändrat från regn till sol med vissa moln. Fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar