fredag 11 maj 2012

Myter om maten

På söndag är det Roslagsvåren. Det är inget jättelångt lopp, 13.5 mil, men någon form av uppladdning kan nog vara bra. Inför andra längre lopp som vasan och vättern har jag ätit carboloader, nu senast i form av Vitargo. Imorse satt jag med lite tid över innan jobbet och tänkte googla på hur andra gör och vad som funkar för dem. Första tråden jag stöter på är på funbeat, det är en länk till ett program från UR Samtiden men Rune Larsson - ultralöparen.

Citerar Rune "Jag har aldrig träffat en kalori jag inte tycker om". Ett av hans bästa lopp gjorde han på 13 rostingmackor med smör och ost. Innan loppet vägde han 74 och efter 75. Att kroppen inte klarar att ta upp energi under ett lopp ansåg han vara rent nonsens. Kul och intressant program. Se det här:

http://urplay.se/157952

Just rostingar är dock inte min grej. Idag och imorgon blir det mer av vanlig mat, mer vila och söndag en ordentlig frukost. Under loppet gainomax energy, sportdryck i en vattenflaska samt någon gel. Jag vet hur det är att vägga och då går cyklingen inte fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar