måndag 25 juni 2012

Guilty Conscience

Var och hämtade mitt paket från Gainomax idag och av någon anledning ploppade Guilty conscience med Eminem upp i huvet. Mina kval kanske inte ska jämföras med Stans, Gradys och Eddies men är dock inte att förringa. Det är nu 13 dagar kvar till Vansbro och jag har inte tränat så mycket simning som jag hade tänkt. Kronobergsbadet har precis stängt för sommaren men inser ändå att det inte riktigt håller som argument så till helgen ska jag dra på mig våtdräkten och köra ett pass i mälaren. Kunde jag bada mitt i natten på midsommarafton ska det nog vara tillräckligt varmt att simma med dräkt.

En annan fråga är vad jag har för mål med detta. Fram till den 16 juni har jag bara fokuserat på Vätternrundan och inte alls funderat på Vansbro. Förra året simade jag på 1,09 men då var det bröstsim hela vägen så i vintras la jag en del tid och energi på att lära mig crawla. Å andra sidan är detta den del i klassikern man spar minst tid på. Kan jag förbättra min tid med 13% ger det 9 min snabbare och på den totala klassikertiden (mål under 18h) är det ju ingenting. Men under 1h bör jag göra det på iaf.

Angående Gainomax var det i det stora hela samma som förra gången. Några fler Raspberry recovery vilka jag tycker är väldigt goda. Sen kom det proteinbars med apelsinsmak vilka jag inte provat tidigare. Hoppas de är goda, ska bli kul att testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar