torsdag 21 juni 2012

Har man återhämtat sig?

30 mil på cykel känns nog för de flesta och dagen efter vättern var jag ganska mör. Att gå nedför trappor frestade på framsida lår men generellt kändes det ändå väldigt bra. Dock kan väl ett tecken på att jag var trött vara att jag sov nio till nio. Kommer inte ihåg när jag sov tolv timmar senast. Söndag blev alltså total vila och istället ägnades viss tid åt att tvätta och fixa med hojjen.

Måndag körde jag ett gympass på lunchen men höll mig till överkroppen. Tisdag däremot, då  kände jag mig fräsh. Dags för ett löppass mao då jag missade måndagsträningen med hofet. Det kändes! Både vader och baksida lår började gnälla på min 1,2-milsrunda. Fine, får väl vänta lite till tänkte jag. Idag blev det en 8km runda på lunchen men tyckte fortfarnade jag hade lite mer känningar än jag borde. Kan det verkligen ta så lång tid??

Imorgon blir det i alla fall vila, även om jag misstänker att min midsommardag kommer slita mer på kroppen än den återhämtar sig. Men det gör inget. Detta här är så nära 17 maj vi kommer. Och det kommer bli riktigt skoj! Trevlig midsommar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar