söndag 29 juli 2012

Arlanda ToR

Målet var givet. En kompis hade läst om ett cykelcafe på fikasvettots blogg. Bilderna såg bra ut, Kraftwerk och tour de france. Det låg någonstans runt Arladna och jag måste ge Erik lite cred för att han hade koll på hur man skulle ta sig dit. Jag hade förväntat mig ett fik med en bra cykelmeny, en ägare som jag trodde kanske cyklade själv samt några andra cyklister.

På vägen när man kommer sitter målflaggor och man anar att man kommit rätt. När man kliver in på det som snarast är en tomt blir man lite fundersam. Men en storvuxen grabb hälsar och välkoma och pekar till vänster "Där är Cafe la verda".

Cafe la verda är ett gammal soldattorp får vi reda på av ägaren som glatt serverar oss en zucchinimacka, hallonpaj och kaffe samtdigt som han springer mellan byggnationen av nytt sovrum och cafet. Han hade kommit på iden om ett cafe förra året och har det nu öppet alla söndagar under sommaren, 11-17. Det är speciellt, men absolut värt en omväg. Prisvärt var det också om är lite myggigt.





Samma dag blev jag introducerad till Strava Cykling. Verkar enormt grymt men det får det bli mer om i ett annat inlägg. Rekommenderar dock alla att ladda ner det och börja köra mot varandra. Fanns en hel del fina rundor mot Färingsö såg jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar