söndag 1 juli 2012

Dammade av våtdräkten


 
Spenderade helgen på landet på Färingsö, grymt väder, tour de france, god mat och vin. Dvs väldigt skön och avslappnanade helg. Passade också på att plocka fram våtdräkten. Den låg kvar i den oranga påsen man fick förra året på vansbro men den satt fortfarande som en smäck. Fick jobba lite för att få på den men hoppade sen ner i mälaren, det var kallt. Hur många grader kan det vara nu? Betydligt varmare än vad vansbroån lär vara är jag rädd för. Fötterna var det som tänkte mest på och där måste jag nog fundera om jag ska smörja in dem med något fett. Vill ju inte få sendrag under simningen pga kyla.

Under vintern har jag försökt köra ett eller två simpass per månad för att öva på crawlen. Det som slog mig när jag simmade i sjön var hur svårt det var att navigera när man inte har en linje i botten att följa! Var helt snett några gånger, dock lite lättare när jag tog sikte på en boj så min tanke är att leta upp en rygg som verkar simma rakt på vansbro och försöka hålla mig bakom den. Detta är nog något jag borde träna lite på inför tjörn triathlon. Och det där med vågor var även det ett lite nytt inslag, och då var det ändå väldigt lungt vatten. En dålig dag i havet vill jag inte tänka på.

Tänkte försöka klämma in ett pass på eriksdalsbadet samt ett i mälaren innan söndag. Förhoppningsvis hinner jag få mina nya goggles från wiggle också innan veckan gått till sitt slut =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar