onsdag 12 september 2012

Dags för en update

Efter Tjörn Triathlon har jag varit lite småkrasslig. Folk på kontoret har varit sjuka och folk har snörvlat både här och där. Kan imunförsvaret ha fått sig en törn efter Tjörn för det var direkt efter på jobbet som jag fick lite ont i halsen?

Väldigt irriterande är det att inte kunna träna som man vill men nu är jag (peppar peppar) tillbaka igen. Simningen på tjörn gick väl ok, 42 min på 1,9km, men behöver pressa ned det 12 min och även kunna hålla samma tempo i ytterligare 1,9km. Gissa varför =) Detta ledde till att jag skaffade mig ett säsongskort igår på stockholmsbaden och började på det som är tänkt att bli 1-2 simpass i veckan under höst och vinter.

Har även flyttat ut preliminärt i förorten och det finns faktiskt fördelar med detta. Nu har jag ca 8,5km till jobbet på Brunkebergs torg och har upptäckt att det är fruktansvärt tidseffektivt att nyttja denna sträcka till träning. Då blå linjen slutar vid Rådhuset tar det ca 35 min att åka kommunalt, ungefär samma som 8,5km ska ta. Det är ju typ gratisträning! =) Orkar dock inte springa fram och tillbaka varje dag så ska låna en pendlarcykel. Cervelon ska inte utsättas för sådana äventyr.

På söndag är det sista cykeltävlingen då Roslagshösten går av stapeln. Har tyvärr inte fått ihop någon grupp att cykla med så kanske blir en mastersgrupp även om jag hade velat cykla något snabbare än de brukar köra. Behöver ni förstärkning i en grupp och siktar på att köra 37+ får du gärna skriva en kommentar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar