tisdag 18 september 2012

Hit the wall

I söndags var det Roslagshösten, ett motionslopp Fredrikshof fixar vår (då RV förstås) och höst. Cyklade i våras och det var trevligt, dock kändes säkerheten lite osäker ibland. Målet nu var att ligga runt 37-38 under den 13.5mil långa banan. Första timmen var helt ok och det gick snabbare än tänkt, hade snitt på ca 41.5. Sen gav många upp och det slutade med att jag och en annan låg själva och drog i 6 mil. Till slut kom vi ifatt en grupp från andra startled och jag brukar kunna ladda om om jag bara får vila. Men jag tog slut helt, blev groggy och illamående. Bröt efter 10.5. Har funderat på vad som gick fel och kan väl inte skylla allt på uppladdning men det är sista gången jag inte förbereder mig ordentligt om det ska köras hårt på riktigt.

Fredag kväll/natt sov jag 5h och drack för mycket. Lärdom är, drick inte alls och vila.
Lördag sov jag 7h men ingen direkt kolhydratuppladdning. Kan behövas över 2h aktivitet.
Mådde lite dåligt på tävlingen så jag fick endast i mig två bars och vatten. På tok för lite.

Nu laddar jag om och förbereder mig för LL istället och går förhoppningsvis ut lite klokare från denna helg.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar