fredag 21 september 2012

Vättern 7+

Årets VR blev inte riktigt vad jag tänkt då vår grupp hade en del missöden under rundan även om några av oss tog oss i mål på utsatt tid. Träningen var inte heller optimal då jag körde med en grupp från Östersund och inte haft möjlighet att cykla med samtliga. Jag följde samtidigt Peter Hampus, en annan Gainomaxare, och deras sub8 satsning med Fredrikshof. Det var en väldigt seriös satsning och verkade riktigt skoj vilket även resultatet visade, 7.42. Tankarna har gått kring VR 2013, vad ska man sätta för mål, vilka ska man cykla med etc. Nu är det spikat! I måndags var det frukostmöte på Bianchi Cafe för det som skulle bli gruppen 7+. Meningarna gick isär något om satsningen ska bli sub7.15 eller sub7.30.Det återstår fortfarande. Så i tisdags kl 12 när Vättern och Hovet öppnade för sin gruppanmälan hängde jag på låset och efter en kaotisk halvtimme är jag nu redo för en del av nästa års satsning. Ska bli grymt roligt.

Men innan dess och i en nära framtid är det sista delen i klassikern, dvs Lidingöloppet nästa helg. Blir ett långpass i helgen och sedan några intervaller i veckan, kanske någon morgonjogg. Att starta dagen på fnedanstående sätt är ju aldrig fel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar