måndag 15 oktober 2012

Avslutar med PB på milen

Igår gick så Hässelbyloppet. Vädret var ok, lite duggregn i luften och lagom varmt. Var där ca 40 min innan start och värmde upp ordentligt. Start var 12.00 och när det var 10 min kvar tänkte jag ställa mig i startfållan. Redan då var det tyvärr en hel del folk och hade väl 5-6 led framför mig. Lite dumt såhär i efterhand att inte ställa mig där tidigare när jag var i så god tid.

Det var trångt, trots att detta var tävlingsgruppen och startade direkt efter elit (som i år var seedade). Efter 0.5km började det dock släppa och man kunde hålla sitt egna tempo. Första 5km gick bra och jag snittade 3.31/km men sedan började jag krokna något och sista 5 gick på 3.39. Totalt blev det 35.52 och alltså 12s snabbare än det jag sprang på Karlstad Triathlon. Detta räckte till en 61 plats! Eller om man räknar bort de seedade 50 som tävlar på riktigt så blir det 11 :)

Trevligt att avsluta säsongen med ett PB!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar