söndag 10 februari 2013

Ski marathon och ny gear

Under grotfallsrundan gjorde jag en vurpa i backen i starten och troligtvis är det där jag knäckte till skidan. När jag lämnade in skidan till Alewalds för stenslip vägrade de slipa och på frågan hur mycket det påverkade sa de "det här vinner man inga lopp med". Det handlar om en liten utbuktning 7 cm från slutet
på skidan. Men säger de så måste man ju köpa nytt :)

Så när runnerstore körde 50% på hela längdsortimentet kunde jag inte låta bli. Köpte ett par likadana, RCS classic plus, fast med nya grafiken. Lite valla och kläder smög sig även ner i korgen. Borde köpt även classic zero?!

Och igår hade det så blivit dags för Bisslinge ski marathon. Det var flyttat från Bisslinge till täby konstsnöspår och banan var en 5,2km slinga 8varv.Lite träligt. Svårvallat var det också. Glid la vi lite lågflour kvällen innan och fäste avslutade jag med violett extra. Provade ett frånskjut under tävlingen men insåg att det var inget jag skulle ha någon hjälp av. Fyfasen vad bra skidorna var på Grotfallsrundan när VallaLasse hade hjälpt till! Men med tanke på att banan var så flack gjorde det inte så mycket. 2h 30 mins stakpass. Johan Myhr som jag varit på läger med i Orsa varvade mig i en hisklig fart när jag hade 3varv kvar, 2.06 körde han på vilket gav en 2a plats.




Vallaboden...

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar