fredag 19 april 2013

Kan träningsuppehåll bidra positivt?

En vecka innan resan till USA fick jag "begynnande ryggskott". Gjorde ett försök till cykling under denna vecka vilket 1. Gjorde ont. 2. Bakväxeln lossnade och växelörat pajade så det kanske inte var tänkt att jag skulle träna. Idag är det två veckor utan träning. Det kanske inte är så bra rent fysiskt med så långt uppehåll och dessutom äta mer/sämre samt en högre dos alkohol. Men psykiskt blir man taggad. Det spritter i benen. Jag vill cykla,Springa. Nu.

Har dock fått in en löprunda under dessa veckor. Kände mig tvungen att prova nya skorna samt springa i central park. Lyckades pricka samma dag som damernas halvmarathon så jag var inte direkt ensam kl 08.00.




Men det va inte bara löpare där. Bilvägen som stängs av under helgen blir ca 1 mil runt och det verkade som att många av stadens cyklister och triatleter tyckte detta var en bra bana att cykla några varv.





Hemma kommer racern få besöka cykelcity för service samtidigt som jag fixar delar till crossen. Nu vill jag fincykla!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar