fredag 21 juni 2013

Jag är en styrkesimmare

Tänkte först säga att jag inte cyklat alls efter vättern men det blir ju CX varje dag till jobbet. Så jag har bara cyklat 7,2 mil. Känns lite. Istället har jag börjat fundera på simningen. Det som är min absolut svagaste gren.

Sussi deltar i "min utmaning" och ska därför få lite tips och tricks från Micke Rosen och human ambition. De kör oftast i hellas men har även på prov börjat med brunnsviken på onsdagar. Då Sussi skulle dit denna onsdag tänkte jag smita med och se hur det var.

Visade sig att det är i princip är lika långt att cykla till jobbet den vägen från sumpan som vanliga via pampas vilket gör detta till ett ganska vettigt morgonsimpass. Samling 07 var iof lite jobbigt men när klockan var 7 började det faktiskt bli lite varmare och väl i vattnet fick man upp värmen. Först var vi bara 3 och Mats (som håller passen i brunnsviken) tänkte simma med. Sen droppade det in fler och fler tills vi slutade på 6 pers. En gjorde storslagen entre i en kajak.

Passet gick mycket ut på att navigera men även några sprintar. Efteråt sa Mats att jag såg ut att vara en styrkesimmare. Precis det man inte vill. En som använder styrka istället för teknik och slösar massa onödig energi. Har en del att träna på fram till kalmar helt klart. Så idag innan folket kommer för midsommarfirande blir det en timme och så lite på söndag om man återhämtat sig. Och sen är tanken 2 pass per vecka. Får se hur det går.




Brunnsviken 06.50. Stallmästargårdens brygga är ett bra utgångsläge.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar