torsdag 13 juni 2013

Klassikern del 2

Endast några få dagar kvar till vättern. Körde ett sista pass igår med gruppen som blev ganska lungt. Tog rulle hela vägen eftersom jag slet med crossen. Dubb och liten klinga är dålig kombo vid hastigheter över 40.

Efter cyklingen körde vi ett avstämningsmöte. Senaste siffran säger att vi i Lidingö är 21st och Nacka/Värmdö 19. Bra storlek men tyvärr är de två motorerna lite olika starka tror vi. Diskussionen dök också upp huruvida vi kör för 7.15 eller något långsammare (7.30) och försöker få alla i mål. Då vi tränat och sagt 7.15 tycker jag det och tappar man så tappar man. Sånt är livet och det kommer säkert nån grupp bakom. Då detta troligen är min sista vättern på länge vill jag köra på ordentligt och försöka klara det uppsatta målet!

Handlade massa energi också, blir ett gäng gels och liquids från enervit samt bars från isostar. Ska räkna ihop hur många kcal det blir men en annan i gruppen nämnde att han skulle ha med sig över 2000 vilket lät bra. Hoppas jag får med mig samma. Vi har ett planerat stopp i Fagerhult där man kan fylla på flaskorna och pisspaus.

Prognosen är uppehåll lördag men regn fredag och söndag. Hoppas det håller sig men känns lite oroväckande med regn både innan och efter. Vinden var mot oss till jönköping enligt de som kollat detta så det blir slita första biten utan att gå totalt på rött.

Jag är laddad. Ca 350 mil i benen i år och har nog aldrig varit i bättre cykelform. Nu är det bara att invänta att klockan slår 09.42, lördag morgon. Sen kör vi.




Visar upp våra trikåer...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar