onsdag 26 juni 2013

Stockholmklassiker till helgen

Till helgen är det dags för Stockolm challenge som består av av tre deltävlingar. Stockholm rollerski, 4,7 mil rullskidor med start på medis, Stockholm Ride, 14 mil cykel med start på samma ställe samt stockholm strail, en halvmara med start på samma ställe (tror jag). Rullskidorna börjar kl 13 på lördag och cyklingen startar 17.30 medan löpningen är på söndag.

Har lånat ett par rullskidor från swedbank och kört två pass, blev 1,6 mil idag. Lite bambikänsla jämfört med när man kör på vintern och diagonala är det inte tal om. Hoppas jag har kvar lite muskler från skidsäsongen då detta kommer bli 4,7 mil stakning.

Målet för helgen är lite oklart men hoppas kuna hålla 4min/km på rullisarna iaf. Cykligen tänkte jag försöka haka på snabbklungan om jag orkar efter skidorna. Lär inte bli många förningar utan se till att hålla tiden i totalen. Challengen mäts som en totaltid har jag förstått det som men det går att ställa upp endast i en av deltävlingarna. Löpningen som är betydligt backigare än jag är van vid får bli vad den blir. Ska bli intressant att se hur man ligger till efter skidor/cykel. Misstänker att det finns en del riktigt snabba skidåkare där ute.

Kul och spännande ska det bli i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar