torsdag 22 augusti 2013

Bellmanstafetten

Fick ett mail från Erik på läng&löpsektionen i måndags. "Hur gick IM och är du sugen på bellman?" Han behövde snabba till ett swedbank IT-lag. Klart jag är sugen, vet att Erik är vinnarkille och kommer försöka fixa ett bra lag. Säger att känns vaderna ok kör vi. Var ju ändå lite stel efter kalmar.

Vaderna kändes ok men för säkerhets skull sov jag natten till torsdag i calfguards. Vi körde mixklasen och jag fick sträcka 2. Erik hade redan innan hausat alla och satt tighta tider på samtliga. Stod 17 på mig. Själv skulle han köra 2 gånger i två lag och hade avslutande sträckan för oss. Frida, damen i laget, hade 3e och växlade med mig.




Fick ett par shyssta löplinnen från swedbank, något jag aldrig annars skulle köpa. Så nu kan jag lägga det till lådan.



Här syns erik(i linne) på sin andra sträcka för dagen. 18.17 gjorde han den på.

Bellman är fint för man får en liten picknick att dela på efteråt. Swedbank IT hade 4 lag. Vi var snabbast :)




Jag lyckades snitta 3.30 och gjorde mina 5km på 17.30. Samtliga gjorde bra ifrån sig och det räckte till en 5e plats. Pris - maratonlopp i stockholm under 100 år samt en parmesanost/fiskars rivjärn. kul att få ett pris, oavsett vilket :)








- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar