lördag 10 augusti 2013

Kolhydrater?

Har en kollega kollega född 62 som gjorde kalmar på 10.01 förra året. På upploppet såg han klockan slå över till 10. Surt. Hursom så diskuterade vi lite i fredags om veckans uppladdning, träning etc och kom in på kolhydrater. Blev smått utskrattad när jag sa att jag skulle ladda på med kolhydrater från torsdag som jag brukar. Han ansåg man bara blev tung och det inte fanns någon anledning alls att göra det på så långa lopp. Enda viktiga att tänka på är att få i sig mat kontinuerligt. Och egentligen låter det ju ganska rimligt. Den mängd vi kan lagra, runt 2000 är det väl, räcker ändå ej långt. Han hade diskuterat detta med Vitargos VD som själv brukade dricka en kopp kaffe innan längre tävlingar.

Men jag kommer nog äta mer än vanligt och fredag kommer jag småäta godis. Det känns iaf bra att äta extra! Psykiskt är minst lika viktigt


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar