måndag 9 september 2013

Perfekt helg för KM




Kanonfint väder både lördag och söndag gjorde det till en perfekt helt för KM. Hade laddat för ett 3mils tempo lördag och 17 mil linje söndag. Borde kanske funderat litempå de där 17 milen. Lät det inte lite långt för att vara ett km? Men det stod ju 3 varv och 5,6 mil? På lördagen fick jag reda på att det var totalt 5,6 mil :)

Men tillbaka till tempot. Startlistan herrar bestod av 62st, mestadels hofare men eftersom det även var DM för stockholm tiotal ickehofare också.

Började med att jag höll på att missa starten när jag värmde och pratade med Micke R. Kommer fram till start och det är då 7s till min slot. Funkisen tar tag i hojen, ser till att jag står still och sen iväg. Vissa kantvindar och lite uppmoch ner men, vändning efter 1,4 mil. Trycker på ganska bra och ser den som startade före mig. Men efter vändningen håller han luckan. Trycker på så gott det går och har en del syra mot slutet. Tiden slutar på 39.27 vilket ger ett snitt på 42,3. Skulle haft tempohjälm :)

Räcker ändå ganska långt, 2 andra hofare före mig och 4e plats i DM. Ska säga att Petter Gisslen gjorde en vurpa och var ändå bara 4s efter mig. Jonas Bohr från CK08/conti var överlägsen på 38.17. Kul att prova tempo. Kommer det nog bli fler av.



Söndag var det alltså linje med start vid Sturehovs slott. 3 varv runt Bornsjön som är ganska kuperade och knixiga. Tempot gick på fullt från start. Var väl 30-40 startande vilket ändå får anses som ok. Väldigt stark cyklister och de flesta höll klungan som fick ett snitt på 40.6. Det var en den försök till frånåkningar men var för många starka. Märkte att jag inte tränat tävling/tävlat så mycket för jag fegade ordentligt i kurvorna vilket gjorde att jag fick slita tillbaka sen.




Ligger och njuter på Alex rulle som leder tåget framåt. Bild från http://bracykling.com/

Försökte ta mig fram på slutet för att ha något möjlighet att spurta men hamnade lite efter och hade inte benen. Det hade därmot Jonas Lorentzi som vann med flera meter, följd av Håkan zeffer och sedan Peter Gisslen. Däremellan var även Matti från CK Valhall men det räknas ju ej i KM. Själv blev det väl kanske en 13 plats några 30meter efter. Var väl ungefär som förväntat.

Sen blev det fika. Gott. Det var sists cykeltävlingen för detta år verkar det som.



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar