måndag 2 september 2013

SM-helg på Tjörn

I lördags gick SM på halvdistans. Björn Andersson vann, fan vad han cyklar snabbt.

Själv var jag där i form av supporter då det denna helg var Sussi som skulle tävla. Bodde hos en av hennes kompisar som har landställe på Tjörn. Var riktigt fint precis vid vattnet, betydligt bättre än förra året när jag tävlade och åkte själv ner och bodde på träningskliniken. Ingen fel på träningskliniken och Lotta men detta var roligare.Tog längre tid ner än förväntat och hann precis missa pre-racemötet kl 18.30 på fredagen. Kerry sa att vi ändå inte missat något så då gick vi och åt istället och plockade ut nummerlappen.

Lördag och Raceday, uppstigning tidigt även för en supporter/mekaniker. Starten var 9 för elit och sen släppte de på alla andra vart efter. 
Satte mig strategisk uppe på en klippa med bra utsikt och lyssnade till nationalsången. Gött

Strax efter start mötte jag upp Hanna och Magnus som kom till lagom till T1. Missade de snabbaste och mötte Björne på vägen dig. Darn. Men hann med Sussi :) Sedan sprang vi runt på olika ställen för att hinna med att se och ge sussi så mycket stöd vi kunde. En jobbig uppgift även det som krävde bullar, kaffe, cola och mat. 

Min tanke var att köra sprinten dagen efter men nånstans mellan cykling och löpning hamnade jag på bolaget. En god middag tillagad av Magnus och lite bubbel/vin och öl på kvällen fick mig att tänka om. Detta skulle inte vara en tävlingshelg för min del. Nu laddar jag för nästa helg när det är Fredrikshof klubbmästerskap i tempo på lördag och linje på söndag istället. Hoppas på samma väder som vi hade på Tjörn.

Växlingsområdet som nu var flyttat från Akvarellmuseet. Även denna tävling har växtvärk


Sussi på löpningen. Glad hela tiden


Här bodde vi med havet i bakgrunden. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar