lördag 12 oktober 2013

Just nu finns 1900 förväntansfulla personer på andra sidan jorden

Och just nu skulle jag väldigt mycket hellre vara just där. På Hawaii. Med resten av världens bästa proffs och elitmotionärer.

Det är ca 1900 som har kvalat in till VM på Hawaii genom att tävla i någon av de ironmanbrandade tävlingarna. 28 st av dessa är svenskar och en av dem tävlar i proffsklassen. Eva Nyström. För att kvala i den klassen räcker det inte med att komma bra i en tävling utan du måste plocka poäng. Men 28st är extremt många vilket är superkul. Sverige är duktiga på det här med långdistanstriathlon.

18.30 svensk tid släpper de iväg elit och 19 får resten ge sig iväg. Detta går givetvis att följa live på ironman.com så snart sitter jag bänkad med sällskap av en polare. Innan det tänkte jag försöka hinna styra upp en soppa och renskav som laddning inför morgondagens Hässelbylopp. Är lite kluven hur jag ska göra inatt. Vinnarna bör trilla in vid 2-3 tiden men det då blir det lite sent för att känna sig utvilad imorgon. Och hela tanken med att anmäla mig till detta lopp var för att använda det som kval till Göreborgsvarvet. Å andra sidan går hawaii bara en gång per år medan det finns fler kvallopp. Får se hur trött jag är sen helt enkelt och hur spännande det är.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar