lördag 30 november 2013

Gav upp - det blev en ny trainer

Efter att ha kört på Sussis gamla trainer nångång insåg jag att:
1, det är tidseffektivt med trainer
2, det är träningseffektivt med trainer

Det är en jäkla skillnad på att ligga konstant med samma motstånd mot att vila lite då och då vid rödlysen, på rulle eller korsningar. Så för att göra det lite roligare passade vi på att skaffa en Tacx Flow från XXL när de hade ett shysst erbjudande. Stod i valet och kvalet att ha en virtual realityvariant med möjlighet att köra på internet, olika etapper etc men...det blev ingen sån.

Men Flowen visar effekt. Helt otroligt shysst att kunna köra intervallpass så och även bara ett bra tröskelpass. Sen är det det där med att man inte kommer ut och att det är psyiskt påfrestande att sitta helt still. Det har jag försökt lösa genom att ställa upp datorn framför och titta på serier eller tv. Idag blev det vinterstudion vilket funkade väldigt bra.

Har bara provat tempo än så länge för att inte tappa det nu under vintern. En intressant sak jag upptäckte idag var hur pulsen steg när jag går upp ur tempoställningen. Dom tre topparna nedan är när jag reste mig och fixade med SVT play utan att egentligen ändra motståndet.

Blev 1,5h, dåligt för en lördag men det var tight om tid. Julbord ikväll så tvivlar på att det blir något imorrn heller, så halvmedioker träningsvecka men det kanske man behöver ibland också. Fått lite ont i vaden så det kanske bara är bra att den får vila lite.


Kylar på balkongen funkar bra istället för fläkt. Blir intressant hur det blir till våren dock.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar