onsdag 6 november 2013

Gram Comp 25 - Fick den idag

De som läst här ett tag vet att jag gillar prylar och just nu har jag varit inne i en löpperiod. Dels för att jag ser det som något som jag måste fokusera på till nästa års Kalmar. Jag är snabb när jag "bara" springer men maran på ironman gick för långsamt, så nu ska jag bygga volym. Men sen är det väl att hösten gör att det är lättare med löpning än cyklingen. Så det har blivit några tröjor, jacka, tights, och nu kom det till väska. Var egentligen Ösens fel för han nämnde att han köpt en Haglöfs gram 15. Jag har haft en 30L som jag springer med till jobbet men fått ganska ont i nacken och den studsar mycket. Så när jag hörde att det fanns en grym 25L var det ju givet att kolla om det var något att ha.


Läste lite om den, finns en gram 25 och en gram comp 25. Skillnaden är 425 gram på comp mot 600 på den vanliga. Självfallet måste jag ha comp, det verkade vara vad som gällde för de som sprang bergsmaror. I Haglöfs branstoren frågade de om jag skulle tävla och jag sa att jag skulle springa till jobbet. Men varje pass är ju som en liten tävling.

Idag på lunchen hämtade jag ut den och eftersom det är onsdagslöpning med SPIF fick jag prova den direkt. Blev ca 1,3mil med den på ryggen samt 7km utan när vi körde träningen. Kan bara konstatera att den var grymt skön. Nu har jag bara provat med lätt packning och det ska bli intressant att se hur det blir när jag trycker ner ombyte, handduk, tvål etc. Men ingen känning alls i nacken och inte alls så varm mot ryggen som min gamla. Ser redan fram mot fredagsjoggen till jobbet när jag får sätta den på lite prov :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar