fredag 27 december 2013

Jobbpendla


Jobbpendla måste vara det effektivaste man kan göra. Sen kanske man inte alltid vill göra det. Ex tycker jag att löpningen med SPIF är väldigt rolig. Likaså måndagar med klubben. Men det är mer socialträning och inte effektivträning.

Har nu cyklat 5 gånger enkelväg till Ekerö. Stan ToR är ca 4,2mil. Denna sträcka har varierat ganska ordentligt tidsmässigt. En gång ca 45. Snabbaste gick på 40 men då tror jag det var lite medvind. Hem samma dag tog det 55 och det blåste så jäkligt. Kändes inte som man rörde sig framåt. Idag, med ca 75% puls tog det 48min in till stan så 50 är nog det normala om man inte ska slita alltför mycket.

Men har även provat springa från Sumpan. Eftersom lägenheten ligger typ på Swedbanks nya HK kändes det som att jag måste testa även det. 1,7 mil blir den sträckan och får väl ses som ett lagom långpass även om det inte är superlångt. Detta tog ca 1.25 i behaglig takt. Om man istället ska åka hem, byta och om sedan springa 1,7 mil tar det ju större delen av kvällen. Jag känner hur sjukt effektiv jag skulle vara om jag bodde på Ekerö. Jag skulle skratta åt bilarna som köar in till Brommaplan.

De skulle säkert skratta år mig med. Skaka på huvudet. Vad är det för jöns som springer/cyklar i regnet. För idag regnade det. Tur att det var mörkt för annars vet jag inte om jag hade velat cykla in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar