tisdag 17 december 2013

Snabbdistans på lunchen

Skrev ju igår hur tungt det kändes när jag sprang hem. Kraften fanns inte där så det var med viss spänning jag gick ut idag på lunchen. Hade tänkt springa med "spring med ett leende"-gruppen men hann inte med så det fick bli den vanliga rundan. Och det kanske var lika bra då de brukar hålla 5-tempo ungefär.

Springer jag till andra bron vid djurgårdsbrunnskanalen blir det 10,4km. Började i 4-tempo och höll pulsen på knappa 80% hela vägen till bron. Då låg jag på 4.01. Men sen är det alltid den där motvinden tillbaka. Jag tror faktiskt den gör 3-4 sekunder/km. Psykiskt jobbig är den iaf. slutade totala rundan på 4.08/km och resten är väl pga viss pulsdrift. Ville inte gå över 80% så då fick tempot ge vika.

Men ändå stor skillnad mot igår när jag låg på 4.42/km i snitt vid samma puls och kändes mycket tyngre dessutom.

Ikväll blev det också ett ganska bra simpass. Hör till de snabbaste på crawlen i långsamma banan men de andra simsätten är jag ju usel på så då vill jag inte kliva upp en bana. Lurigt. Men det känns bra. Hoppas det även visar sig på nästa års tävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar