tisdag 3 december 2013

Två nya tortyrredskap





Sedan länge har vi haft en foamroller för att masakera, ja eller massera, utsidan av framsida/utsida lår m.m. Vanligt att den är tajt och skapar löparknä. Den hade dock blivit väldigt mjuk så vi skaffade en ny från xxl som nu fått jobba mina vader. Något är inte helt ok för det gör vansinnigt ont att rulla över dem. Känns inte så mycket när jag är ute och springer utan mest när man trycker på dem.

Det nyaste tillskottet är dock en variant av baseboll sussi köpt av Andreas Öhgren. Perfekt för att komma åt alla möjliga konstiga ställen på ett oerhört smärtsamt sätt. Antar det är bra för jämfört med Mia (access rehab) är även hennes massage något av det värre man kan utsätta sina ben för.

5min/dag hoppas jag ska sätta ny fart på återhämtningen. Sedan några veckor har jag steppat upp framförallt löpningen och det är då tror jag som mina vader börjat gnälla lite. Samtidigt känns formen väldigt bra. Dagens lunchjogg längs djurgårdsbrunnskanalen som blir dryga 1mil gick i 4.02-tempo och medelpulsen blev exakt 80, höga mcmillan alltså. Skulle vilja peta ner den hastigheten till 3.59 och pulsen till 79 så vore jag nöjd.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar