tisdag 18 februari 2014

Kan man få samma formtopp som övriga svenskar? Snälla

Mindre än två veckor kvar till Vasaloppet nu. Fick en bra start med Funäsdalen kring nyår och sedan en del på Gärdet efter det men sen försvann snön samtidigt som jag åkte och klättrade i Norge. Inte optimalt.


Denna vecka blir det 3-4 rullskidpass och nästa 2 eller 3 för att hålla igång syresättningen. Har tagit fram det upplägg Sussi fick av Erik Wickström inför hennes öppna spår förra året för att få lite inspiration om vilka typer av pass som kan vara bra att köra när nu sista tiden.


Hade inte tänkt slipa skidorna eftersom de är mer eller mindre nya från förra säsongen men efter att Ösen citerat Tony P, kingkongkingen, så tänkte jag att det blir inte ju sämre i alla fall. Behöver all hjälp jag kan få så idag ska de få åka med till Alewalds för lite kärlek.


Ren volymmässigt ligger jag något mer än förra året då jag åkte 58 mil innan vasaloppet. Idag ligger jag på ca 66 och hoppas få ihop runt 8-10 till. Låter inte så mycket men är ändå 30% mer så vi får se vad det kan bidra med.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar