fredag 28 mars 2014

Har en bra känsla i kroppen


Morgonjogg eller tunnelbana


I onsdags körde jag och ösen 3x1km + 5x200m. Tusingarna gick i 3.14, 3.14 och 3.11-tempo. Tvåhundringarna gick från2.57 ner till 2,50. Och känslan var bra.

Igår på lunchen skulle jag köra vanliga rundan runt broarna vid djurgårdsbrunnskanalen. Hade inget direkt mål förutom att hinna rundan på 40min. Men första femman gick i 3.49, som är genom kungsträdgården, via handelsbanken etc så det är lite hinder ivägen. Andra femman 3.43 med lite medvind. Pulsen höll sig runt 86% för att toppa ut på 88% sista biten, som också var snabbaste sträckan.

På kvällen var det trösklar på tempohojen. 3x18min som jag inte hade orkat köra på morgonen. Har kört dessa på 270watt förut med avslutande puls uppåt 87-88%. Igår körde jag 280watt och puls runt 83%. Visst, pulsen brukar alltid vara högre för mig på morgonen, framförallt då dessa pass innebär uppstigning 06.15 och starta cyklingen 06.30. Men det kändes ändå lätt i förhållande till annars!

Idag blir det lugn jogg till och från jobbet och vila imorgon inför premiärmilen på söndag. Mina horn är betydligt längre än vid förra inlägget...kanske kör ett maxtest trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar