lördag 12 april 2014

Trail Mallorca


Påsk, semester och cykling på Mallorca. En hel vecka. Susi och jag hade planerat det men sen dök pappas 70årsdag upp och det bestämdes att hela storfamiljen skulle åka. Nu bor vi i en stor finca i Deia med sagolik utsikt över havet. Ska bli sjukt nice med en veckas semester/träningsläger.



Imorgon plockar vi upp cyklarna hos Andy i Port soller. Trek madone 4.7 blir det för mig. Har även rekat en shysst 50m bassäng i Soller som ska testas. Eventuellt imorgon.



Efter att ha avnjutit en god lunch i det fina vädret la vi oss och tog en nap vid poolen. Planet gick 05.50 och klockan stod på 03.15, en nap var välbehövlig. Men sen blev jag rastlös. När vi gick hem från restaurangen noterade jag små skyltar med folk som vandrade och även folk med hikingskor. Där det finns folk med vandringskängor finns det leder, brukar man ju säga? Hmm



Googlade lite och fann att det fanns en ganska jobbig led mellan Deia och Soller så jag provade den. Nu blev det iof bara halva eftersom jag hade lite tidspress, men toalt 1.1 mil i alla fall. Stundtals riktigt fin, lekte bla arga leken med en bock på stigen innan han hoppade bort. Finns massor av leder så jag och susi ska försöka beta av några fler innan vi åker.


























Posted using BlogPress from my iPad




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar