onsdag 28 maj 2014

Vecka 21

Göteborgsvarvet slet inte alltför mycket och kunde träna på i princip enligt vanligt schema. Kändes bra att komma in i rutinen igen, tävlingar som man vill satsa på stör alltid lite grann. Därför är jag lite kluven till att tävla alltför mycket. Jag klarar inte av att köra en tävling och veta att jag inte ger 100% och då är inte tex långpass cykling dagen innan optimalt. Anyway, veckan såg ut såhär:

Måndag – vila efter GBG.
Tisdag – Lätt transportjogg till jobbet och simning på kvällen
Onsdag – Kort jogg till Cykelcity och 7,5 mil cykling. Första dagen med Stage.
Torsdag – Transportjogg till jobbet och VO2max intervaller på FRA på kvällen.
Fredag – Cykling till jobbet och simning på kvällen. Simningen blev lite kortare då jag trängde in en aw innan.
Lördag – långpass löpning. Körde 26km i Ursvik. Blev milen + 7km + transport dit och hem. Var brutalt varmt och den lilla 50cl flaskan som jag lyckades få med hade gärna kunant vara dubbelt så stor.
Söndag – Tempocykling men finhjul. Totalt 120km varav stora delar i snitt ltie över 35. Kändes jäkligt lätt. Antingen hade jag medvind hela tiden eller så går det lite bättre än förra året. Hoppas på det senare för jag snurrade ändå runt lite på Färingsö så medvind konstant vore konstigt.
42km löpning (lustigt att det blev en mara) – 255km cykling och 1,47h simning. Totalt 13h20min.


Imorgon är det generalrep inför Vättern och vi planerar en 20mila. Ska bla öva två typer av motorbyte samt försöka få med sig liknande mat och dryck som man tänkt ha med på vättern. Av erfarenhet från förra året med 7+ vet jag att motorbyten inte är helt enkelt och om man som vi tänkt skaförsöka ska rotera in samtliga i en stor klunga i bytet blir det lätt rörigt. Lite övning är mao inte alls fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar