fredag 25 juli 2014

Back to basics - Enervit



Alla lopp i min tidiga karriär genomfördes med Enervit och Gainomax. Använde även Vitargo för att toppa med kolhydrater. En patenterad kolhydratsmolekyl…det måste ju vara magiskt? Det körde jag på tills min mer rutinerade kollega Johan A sågade mig vid fotknölarna när det gällde kolhydratuppladdning och energiladdning på lopp över 2h. Nu toppar jag med lösgodis dagen innan.

Men imorgon ska min kropp gå på Enervit i hopp om att inte må så kasst. Har köpt Liquids, gels och GT-tabletter från Erlans cykel. Aldrig hört talas om Erlan tidigare men eftersom Enervit är så förbannat dyrt jämfört med Powerbar gick jag på det som var billigast på prisjakt. Sjukt snabb leverans, beställde på söndag och hade det på tisdagen. Så inget att klaga på gällande Erlan.

Morgondagen bjuder på en etapp på dryga 15 mil. Start är på Färingsö och målgång på samma ställe. Färingsö-Ekerö-Adelsö-Ekerö-Adelsö-Färingsö. Högsta punkt ca 73m över havet, Col du Sandudden. Välkomnar medcyklister.

Körde Ekerö-Adelsö igår med Lars och Nelker i riktigt bra tempo. Vi hade ett snitt på 40 över de 5 milen och ca 275watt. Ingen rulleåkning utan IM-regler gällde givetvis. Avslutade själv ut till Färingsö och fick en inte helt pjåkig halv-IM tid för att vara träning på 91km – 2:29:02.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar