lördag 27 september 2014

Blandade känslor utan LL




Det är mer blandade känslor jag dricker mitt kaffe denna morgon. Senaste 3 åren har jag sprungit Lidingöloppet, ett lopp jag tycker väldigt mycket om. Första året i startled 9 och tiden 2.24.55. Då var det ganska mycket terräng. Senaste åren i 1B och C, då mindre terräng och bara kuperat. I år skulle jag startat i 1A. Den övertogs nu av en som ej hörde hemma där. Undrar om han seedas om?

Jag hade en startplats men bestämde mig förra helgen för att sälja den. Mina vader brukar få sig en rejäl omgång av detta lopp då det är ganska sällan jag ger mig ut och springer kuperat. Hade först tänkt mig att se det som sista långpasset innan Hawaii och köra lite lungt. Men jag känner mig själv. Lungt på en tävling går inte, skulle jag köra var det för att gå under 2 timmar. Och jag spar mig hellre till Hawaii.

Det är verkligen synd, 50-årsjubileum och allt. Men hoppas på fina tider från 10000m-klubben istället för Oskar och Ösen. Klubbrekordet jag håller från förra året på 2.05.58 lär ryka om det inte blåser småjävlar. Men det är ok, håller fortfarande halvmararekordet. Så länge jag har något är jag nöjd :)

Lycka till grabbar samt alla andra som ska springa idag!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar