tisdag 2 september 2014

Käftsmäll

Var länge sedan jag körde ett vo2-pass på cykel. Måste varit innan sommaren för det blev så överjäkligt varmt i gymmet på brunkebergs torg när värmen kom. Men idag kände jag att det var dags. Har börjat så smått med att träna igen efter Kalmar som det nu gått två veckor sedan. Tog hissen ned till gymmet och satte mig på de helt nya cyklarna i nya huvudkontoret. Såna där flashiga med youtube, musik och andra saker man kan roa sig med istället för att träna. Tydligen var de tvungna att skaffa eget internet till alla maskiner för att de inte funkade bakom brandväggen.

Formen har ju varit kanon. Innan sommaren kunde jag köra 380-390 watt på 4x3, nu borde ju inte 400 vara omöjligt. Körde igång, snittade väl ca 405 men kände att det var fasen ganska tungt. Och varmt. Vila 4min och sen påt igen. Men lite lägre effekt, det hade varit för tungt, nu 360-370. Höll på att dö. Fick inte luft, och kändes så varmt. Funderade på om det är såhär det kommer kännas på Hawaii. Vidrigt i sådant fall.

Tredje, 300-320watt. Var helt slut och bestämde mig för att 3x3 fick räcka. Vilken jäkla käftsmäll. Antingen är dessa watt tyngre, var ju första gången på denna cykel. Eller så byggde jag på tok för mycket syra på första, eller så har jag tappat högpulsen nu när jag kört mer långpass på lägre intensitet. Får prova nästa vecka igen men då börjar jag på 360 och försöker öka istället. Rookie mistake....

Blir fincykling till Ekerö på crossen imorgon istället. Måste vila psyket lite efter dagens misär. Torsdag rullskidträning med banken och kanske lite simning på kvällen. Kan bli skoj.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar