tisdag 26 maj 2015

Fick en startplats till milspåret av en klubbkompis i TT. Han hade dragit på sig en ordentlig förkylning och kunde inte köra och då jag hade funderat på att springa fanns det inte längre någon anledning att tveka. 34.22 räckte till en 7e plats, kändes bra även om det inte är PB. När jag hämtade biljetten av Magnus kom vi in lite på träning, barn, träningstid etc. Tävla på Ironmandistans kräver ganska mycket tid skulle nog de flesta säga. I varje fall om man ska placera sig bra och inte bara ta sig runt och barn gör det hela lite knepigare enligt Magnus.  

Sista juli är det beräknat för en liten Mini-me. En future ironman? Det kommer bli grymt roligt och spännande. Men denna lilla varelse kommer samtidigt ta upp massor av tid. Jonas Colting gästade tripodden för ett tag sedan och de kom in på barn. Han ville inte ha några för de skulle ta upp för mycket tid som han vill lägga på sig själv. Jag har antagligen inte förstått vad det innebär ännu och det går nog bara att förstå när man väl är där. Finns dock många exempel på människor som varit ganska aktiva och efter att de fått barn släppt det helt och pluffsat till sig i skydd av fredagsmys och lördagsgodis. Barnen vill ju mysa. Ge mig en pungspark om jag börjar hamna på glid.

Då och då tänker jag tillbaka på Ironman Hawaii, Kona, Kaffebåten, gänget, lavafäten. Så jäkla shysst. I år kommer jag köra medeldistans. Det blir bla Vansbro och Vätter Challenge. Men 2016…då ska familjen Johansson/Persson/Renman på Hawaiisemester igen hoppas jag. Det första vi köpte i barnväg var en Chariot CX1 med skid/löp/cykelset. Har man mindre tid över som förälder får man i varje fall göra allt för att underlätta träningen. Kanske sitter jag med handen i chipspåsen om 1år och beklagar mig över att man inte har tid att träna. Men jag har svårt att tro det.


I söndags körde jag långpass med Conti testteam. 20 mil och dryga 40 i snitt. 12 startande och nästan lika många tillbaka. Som minst var vi nere på 6 man som snurrade. De ska cykla vättern under 7h, jag ska cykla snabbt själv. Har funderat på hur cykelformen varit då jag åkt på massa däng på cyklingen på de duathlon jag kört. Formen är nog i klass med förra året bara att de som cyklat snabbare helt enkelt varit bättre. Så förhoppningsvis är det inte jag som blivit sämre. 6 juni gör jag ett nytt försök att slå rekordet runt Siljan och Orsasjön med Conti. Hoppas inte ledarmotorcykeln guidar oss fel i år igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar