onsdag 13 maj 2015

Säsongspremiär för blogguppdatering

Har haft lite skrivvila då jag dels hade lite tungt (tunt) med träningen höst/vinter och det helt enkelt inte hänt så mycket. Grundträningen under vintern uteblev i princip pga ryggproblemen men kom så sakteliga igång efter nyår. Tungt både psykiskt och fysiskt men jag lever på hoppet att några års grundträning relativt snabbt kan plockas upp igen. Premiärmilen blev första testet av formen och även om 35.35 är långt ifrån PB från året innan kändes det bra. En väldigt negativ split visar att jag nog fega lite väl mycket. Provade även lyckan på de två duathlon som gått hittills i år vilket resulterade i vinst på SCT Duathlon och en 7e plats på Väsby som även var SM.

Kan konstatera att löpningen känns bra medan jag eventuellt är lite efter på cyklingen. Förra årets trainerpass i kylan på balkongen gav nog resultat.


För dryga månaden sedan flyttade vi in i huset vi köpt på Ekerö och låtit renovera under höst/vinter. Har man många cyklar och tränar mycket har det sina fördelar med garage, egen tvättstuga och en hel del plats åt träningsprylar. En annan bieffekt med hus är att avståndet till jobbet ökat från 400m till 16km och en väldigt stor del av träningen sker numera genom att ta mig till och från jobbet. Köerna ut till ekerö i rusningen är inte att leka med och cykla går alltid snabbare och ibland även att springa. Jävligt soft faktiskt. Återstår att se hur höst/vinter blir men incitamentet att cykla till jobbet istället för att trängas på en buss som tar längre tid är ganska stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar