torsdag 16 juli 2015

Tillbaka på ruta ett?


Man blir inte snabbare triatlet av att träna annat än just cykel, löp och simning säger vissa. För egen del har det blivit betydligt mindre i gymmet senaste året vilket jag fått höra hemma ibland. Men jag har nog inte varit snabbare än nu heller. Det funkar ett tag men förra veckan tyckte ryggen att det var dags att softa ner lite igen.  Morgoncykel fredag morgon, lite längre lunchjogg och långpass cykel lördag morgon gjorde min gamla diskbuktning påmind.

Bokade in akuttid hos Sverre på Access rehab då jag kände att Vätter Challenge är i farozonen. Löpning är det som känns mest och även om jag är jäkligt sugen på tävlingen så vill jag inte riskera att det blir sämre. Domen löd; detta är den ”lättaste” av ryggproblem men jag är så sjukt stel att det bara är min ländrygg som arbetar. Receptet är stretchning 3 gånger/dag och leta efter de inre nedre magmusklerna. Återbesök nästa torsdag och då är det upp till bevis.


Jag kanske inte blir snabbare av just detta men det är nog dessvärre en förutsättning för att kunna fortsätta. Fan att det ska vara så tråkigt med sånna övningar bara…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar