måndag 26 oktober 2015

Är det värre att bli av med något man haft än att aldrig ha haft det?

Hösten tillhör löparna. Inte för varmt, inte för kallt. Och denna höst måste ju varit fenomenal än så länge. Regnat en enda dag om jag prickat in det rätt. Tyvärr har jag inte fått springa något och har nu ställt in New York Marathon. MEN...jag har börjat cykla lite till och från jobbet igen. Kanske inte ligger på samma tempo som i våras men susar om bussarna med råge dörr till dörr. Friheten att slippa passa någon tid eller sitta i bilkö med en drös människor som snorar är helt underbar.  När jag cyklar förbi bussarna vid Ulvsundavägen ser jag hur de tittar ut förstrött genom fönstret, uttråkade. Hade det inte varit så att om de en gång hade provat att cykla så hade de med säkerhet gjort det fler gånger? Det är sådant vi kanske aldrig får veta.  Men jag vet att jag har känt frustration under den tid jag inte har kunnat cykla. Och nu känns det bättre!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar